tisdag, april 11, 2006

Birka - Grundläggning


En slänt har blivit en plan yta på ca 28 kvm... Ser inte mycket ut, men det var tungt att skotta!

Murstenarna på plats. Skall vara två på höjden för att ventilationen under skall bli tillräcklig. Notera även den hemma-utklurade dräneringslösningen, väl värdig Einstein... Påminn inte om det uttalandet ifall vi får fuktproblem bara :-)

Utsikten som den kommer vara från Birka. Högen med ris och bråte skall eldas på Valborg. Snacka om korvgrillningsmöjligheter! Därifrån skall även drygt två ton hus bäras under själva husresandet den 22/4. Har du vägarna förbi? Ta med skruvdragare, oömma kläder och hugg i. Vi bjuder på mat och dryck...

1 kommentar:

  1. Hej på er!
    Kommer och hjälper till den 22/4. Hoppas att det kan vara ok om jag rekryterar ett trevligt (och starkt)par som vi känner? Har ingen skruvdragare, vilket måste vara uppenbart med tanke på alla skruv som inte är åtdragna i mitt huvud, men rackar´ns vad jag är duktig (enligt min moders utsago) trots mitt handikapp. Syns snart!

    SvaraRadera

 Recept från Kryddburken.se - men då siten gått i graven återpublicerar jag här.  Chili con carne har aldrig fallit mig i smaken riktigt! Å ...